Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sköldar

+8
Robert_Ö
Torbjörn Walberg
Jonas Cronert
Jedipimp
Carl Nordblom
Niclas B
MartinL
Karin Gustafsson
12 posters

 :: Off :: Utrustning

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sköldar - Sida 3 Empty Sv: Sköldar

Inlägg  Martina Green tor apr 11, 2013 9:31 pm

Tack Martin för ditt inlägg! Ska försöka göra som du säger. Linne, läder och skinn har jag antagligen så jag klarar mig.

31: vore ju helt klart kul att bygga sköldar också... Jag känner att jag börjar falla för lagandan.. Very Happy Let´s do it! *återgår till vår bestämma-datum-tråd*

PS. Martin igen: Alltså det är typiskt sånna inlägg som ökar lajvpeppen hos andra deltagare. Föredömligt! Så sjukt skönt att lajva med en grupp där det här verkar vara mentaliteten! Fana 3 är bäst. Bäst! Okej hejdå. (:


Senast ändrad av Martina Green den tor apr 11, 2013 9:33 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Tillgg av peppig kommentar!)
Martina Green
Martina Green

Antal inlägg : 41

Till överst på sidan Gå ner

Sköldar - Sida 3 Empty Sv: Sköldar

Inlägg  Martina Green tor apr 11, 2013 9:46 pm

Hittade billig buckla! 100 kr. korps! http://korps.e-line.nu/sv/Produkter/Ovrigt_hantverk/Ovrigt_material/Skoldbuckla,_Gramatt?id=0399999026

Jag kommer antagligen beställa en, jag gör gärna beställning ihop med andra som vill dela fraktkostnader. (:


Senast ändrad av Martina Green den tor apr 11, 2013 9:50 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
Martina Green
Martina Green

Antal inlägg : 41

Till överst på sidan Gå ner

Sköldar - Sida 3 Empty Sv: Sköldar

Inlägg  MartinL fre apr 12, 2013 5:51 am

Tack Martina! Jag hjälper gärna till med råd och dåd. Det är det som är det allra roligaste med lajv, när en får ihop ett gäng människor med massor av olika kunskaper och resurser, och alla delar med sig av vad de kan. Det skapar verkligen synergi, där summan av delarna är mer än de enskilda delarna var för sig. I love it!

Och vet du vad? Den där bucklan är precis den vi också använt till 32:ans sköldar och den som Madde har på sin. Tack för länken! Smile
MartinL
MartinL
Rotemästare

Antal inlägg : 81

Till överst på sidan Gå ner

Sköldar - Sida 3 Empty Sv: Sköldar

Inlägg  Björn Almgren fre apr 12, 2013 8:30 pm

De är dom korps bucklorna hela NordBerget har och använder

Björn Almgren

Antal inlägg : 7

Till överst på sidan Gå ner

Sköldar - Sida 3 Empty Sv: Sköldar

Inlägg  Karin Gustafsson tis apr 16, 2013 9:48 am

Hur gör vi med material till sköldarna? Det känns både enklast och billigast att köpa gemensamt och dela på priset när vi träffas. Finns det något överblivet från tidigare tillverkning som vi kan köpa in oss på?
Karin Gustafsson
Karin Gustafsson

Antal inlägg : 183

Till överst på sidan Gå ner

Sköldar - Sida 3 Empty Sv: Sköldar

Inlägg  Martina Green lör jun 22, 2013 12:06 am

Heh.. Mitt liv hände! Hej och hå, tid över? Va? Okej, här är två frågor:

1. Finns det möjligtvis någon som har en sköld över, typ nån som hoppat av eller nån som vart med tidigare, som jag kan låna? Jag betalar gärna hyra. 

2. Om ovan nämnda alternativ inte går, finns det någon som jag kan kasta pengar på mot att hen bygger en sköld till mig?
Martina Green
Martina Green

Antal inlägg : 41

Till överst på sidan Gå ner

Sköldar - Sida 3 Empty Sv: Sköldar

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 :: Off :: Utrustning

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet