Kittelhjälmar
+3
Johan Nylin
Fredrik
Mimmi
7 posters
:: Off :: Utrustning
Sida 1 av 1
Kittelhjälmar
Eftersom alla falkar förutom skyttefalkar ska ha hjälm tänkte jag tipsa lite
Här finns snorbilliga som är ganska snygga:
http://gripheim.se/index.php?id_product=1276&controller=product
Här finns snorbilliga som är ganska snygga:
http://gripheim.se/index.php?id_product=1276&controller=product
Mimmi- Lansför
- Antal inlägg : 72
Sv: Kittelhjälmar
Jag håller med, men tyvärr blir det nog svårt att få till :/
Mimmi- Lansför
Via Krigshjärtagruppen hittade jag en ännu billigare kittelhatt: HÄR!
Den ursprungliga tanken med Falkskyttet till Krigshjärta 3 var faktiskt att alla skulle ha kittelhattar, men när de upptäckte lite i sista minuten att det inte skulle gå att ordna hjälm till alla så improviserade de och samlade istället ihop Granländska armémössor, som lämpligt nog är gröna. Sen råkade det bli krav för alla skyttefalkar att ha grön pillerburk i det stuket. Lite trivia angående skyttefalkar
det är synd för det vore grymt med hjälm på alla
Den ursprungliga tanken med Falkskyttet till Krigshjärta 3 var faktiskt att alla skulle ha kittelhattar, men när de upptäckte lite i sista minuten att det inte skulle gå att ordna hjälm till alla så improviserade de och samlade istället ihop Granländska armémössor, som lämpligt nog är gröna. Sen råkade det bli krav för alla skyttefalkar att ha grön pillerburk i det stuket. Lite trivia angående skyttefalkar
Johan Nylin- Adjutant
- Antal inlägg : 43
Våndan att vara för fattig just nu. -_- I want it!
Emil Rogvall- Rotemästare
- Antal inlägg : 168
Det hade varit riktigt fett Johan! Roligt att se vilka detaljer som speglat hela cordovkulturen ^^
Vansinnigt bra pris på den där kittelhjälmen. Själv pröjsade jag 745 spänn för min och tyckte då det var ett bra pris.
Jonas Cronert- Antal inlägg : 37
Mimmi- Lansför
Mitt huvudmått ligger på 61-62. Tror inte jag vågar slå till. :/
Emil Rogvall- Rotemästare
- Antal inlägg : 168
De har ju skrivit ut mått också. Så kan du kolla mer exakt. Jag varierar tydligen flera storlekar beroende på hattillverkare...:p
om ni vill ha rekomendationer etc så har jag undersökt de flesta av ovanstående modeller och vi har de flesta utom de billigare mytholon hjälmarna, vi har även lite andra modeller som crusader modellerna och strong swiss kettlehatt
Niclas B- Antal inlägg : 52
:: Off :: Utrustning
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet