Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Karaktär under uppbyggnad-Théodore

2 posters

Gå ner

Karaktär under uppbyggnad-Théodore Empty Karaktär under uppbyggnad-Théodore

Inlägg  Didrik Wisén lör jun 22, 2013 11:01 pm

För att inte förstöra karaktärstråden och för att kunna ha lite mer ordnad feedback så slänger jag upp min karaktär såhär.

Théodore är inte helt färdig än, skulle behöva lite feedback från er goda lajvare( och kh-veteraner) som hänger här.


Värnfalken:
Théodore (fortfarande utan efternamn)
Théodore har just nu en identitetskris. Han har ett stort begär att få vara en del av gruppen, att få känna en mer djup samhörighet än den Cordovska. Hemma fanns inte möjligheten till den samhörigheten. Dessutom kändes den världen för liten för Théodore, vars hunger för ny kunskap inte kunde törstas. Han vill se det som finns bortom havet!


Med denna bakrunden så är Théodore ganska mån om att inte sticka ut i gemenskapen, att få passa in i ett tätare sammanhang. Han bär på en stor rädsla att skämma ut sig och bli utstött. Därför är han lättpåverkad och följer majoriteten. Han följer den starka och vänder lätt kappan efter vinden.

Théodore har precis anlänt till fänikan. Han har ännu inte varit i närheten av strid. Något han ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Äntligen ska han få visa för sina kamrater och Cordovien vad han går för! Inombords vilar dock den illamående obehagliga känslan av stor oro. Man kan inte helt tänka bort chansen att man kan ha otur just den dagen då man först ska dra vapen mot fienden.  

Nyckelord: Osäkerhet, Lättpåverkan, Rädsla



Senast ändrad av Didrik Wisén den mån jul 08, 2013 9:10 pm, ändrad totalt 1 gång

Didrik Wisén

Antal inlägg : 9

Till överst på sidan Gå ner

Karaktär under uppbyggnad-Théodore Empty Sv: Karaktär under uppbyggnad-Théodore

Inlägg  Carl Nordblom sön jun 23, 2013 5:30 pm

ser jättebra ut didrik!
vad vill du få ut av det? vill du bli bemött på samma sätt som theodore vill eller vill du ha mer motgång och utmaning för att framhäva hans svårigheter?

Carl Nordblom

Antal inlägg : 110

https://fana3.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Karaktär under uppbyggnad-Théodore Empty Sv: Karaktär under uppbyggnad-Théodore

Inlägg  Didrik Wisén sön jun 23, 2013 6:56 pm

Jag skulle gärna se en god blandning med betoning på svårigheter. Det är så man kan få fram spelet både för andra men även för mig själv. Det blir då en kontrast när Théodore väl får vara uppe efter bolibompa liksom...

Didrik Wisén

Antal inlägg : 9

Till överst på sidan Gå ner

Karaktär under uppbyggnad-Théodore Empty Sv: Karaktär under uppbyggnad-Théodore

Inlägg  Carl Nordblom sön jun 23, 2013 9:18 pm

haaha! cordovskt barnprogram med allt matnyttigt en kan behöva lära sig...
check på resten.

Carl Nordblom

Antal inlägg : 110

https://fana3.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

Karaktär under uppbyggnad-Théodore Empty Sv: Karaktär under uppbyggnad-Théodore

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet