Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kortare bakgrundshistoria

3 posters

Gå ner

Kortare bakgrundshistoria Empty Kortare bakgrundshistoria

Inlägg  Karolina Staël tis jul 09, 2013 10:17 am

Hej!

Jag ska spela Stabsfänrik Titti Rigide de Toulonne och har en kortare bakgrundshistoria med fana 723. Jag har pratat med Max och Johan om bakgrunden och hoppas att den känns ok för alla, annars är det bara att hojta till. Smile

-----
När fänika 72 anländer till södra Jorgala i mars 318 sätts Titti in som befäl (fänrik) över fana 723, med Noell Chase de la Scierie (alltså nuvarande fänrik) som adjutant, de ger sig ut på ett uppdrag som sträcker sig över april 318 - hösten 318 (alltså förra året). Fanan hade som uppdrag att rensa bort grupperingar av gillesknektar som befann sig spridda över olika posteringar i östra Jorgala.

Den sista rapport fanan fick innan de kallades tillbaks till fänikan kom från en civilist som berättade att det fanns en utpost som gillesknektar höll i öster, i den s k Heraz-sänkan. Noell och Titti prioriterade dock bort rensning av denna postering eftersom vägarna dit var bortsköljda och att posteringen då inte ansågs vara en nyckelpostering. Så här i efterhand har det dock kommit spridda vittnesskildringar om att det senare under vintern/våren hade urartat till katastrof för lokalbefolkningen vid posteringen. Civilisterna blev torterade, hjärntvättade och dödade av de gillesknektar som fana 723 hade kunnat rensa bort. Gilles-kompaniet agerade verkligen vidrigt. Fanan vet att gillesknektarna som de prioriterade bort hörde till kompaniet Eiserner Faust (järnnäven), denna gruppering kommer att finnas på lajvet.

När fanan utfört rensningen ansluter de på nytt till fänikna 72 (hösten förra året) och Titti blir skickad till befälsutbildning i Nebel. Strax innan fänikans avfärd norrut kommer Titti tillbaks, utnämnd till stabsfänrik.

-----
Denna bakgrund gäller en kort period där fanan annars hade varit mer eller mindre i vila.

Min tanke med att Titti varit befäl över fanan en kort period är att det är trevligt för fanan att ha en effektiv länk till staben, samt bra för staben att kunna förmedla info och liknande även informellt. Med Titti har ni ngn ni kan känna samhörighet med i staben och kanske kan prata med om det är något om inte fungerar eller om ni undrar något. Nu är inte Titti en särskilt sympatisk person. Hon har dock inga problem med att prata med vem som helst om det finns fog för en pratstund.

Angående själva uppdraget ger det oss en koppling till gilles-gruppen Eiserner Faust, vilka fanan isf kan känna extra känslor inför. Fanan hade kunnat undvika den katastrof som det blev för civilisterna vid posteringen. Detta kan generera spel där fanan och kompaniet kan vara extra mkt fiender. Det är upp till var och en hur de känner inför detta: hat, hämnd, likgiltighet eller så kanske någon inte tror på vittnesskildringarna.

Fanan rensade bort många knektgrupperingar under de månader de var ute men prioriterade alltså bort en postering som var väldigt otillgänglig och där informationen om den var lite osäker. Om inte vittnesskildringarna kommit från posteringen i efterhand hade nog ingen tänkt mer på den bortprioriterade posteringen.

Rent off kan jag säga att kompaniet verkligen var så vidriga som vittnen har sagt. Det finns ingen stor lögn eller konspiration bakom uppgifterna, utan kompaniet var verkligen vidriga.

Hoppas denna bakgrund funkar bra för alla, annars kan ni som sagt hojta ifrån så kan vi säkert anpassa det hela lite.
Karolina Staël
Karolina Staël

Antal inlägg : 3

Till överst på sidan Gå ner

Kortare bakgrundshistoria Empty Sv: Kortare bakgrundshistoria

Inlägg  Alma tis jul 09, 2013 4:28 pm

Fy vad kul! Några att hata lite extra är alltid bra Wink

Min rote (7233, skyttefalkarna) hoppade nog in någon gång i augusti-september där, eftersom vi tidigare spelat del av en annan fana, men då kan ju vi ha hunnit vara med på den delen i alla fall.

Kul med länk till staben också! Smile

Alma
Alma
Gardist

Antal inlägg : 51

Till överst på sidan Gå ner

Kortare bakgrundshistoria Empty Sv: Kortare bakgrundshistoria

Inlägg  Fredrik ons jul 10, 2013 3:17 pm

Alma vi har väll sagt att våran rote först kommer med fanan till våren och att vi var med och vaktade på Stomens öga?
Fredrik
Fredrik

Antal inlägg : 36

Till överst på sidan Gå ner

Kortare bakgrundshistoria Empty Sv: Kortare bakgrundshistoria

Inlägg  Fredrik ons jul 10, 2013 3:18 pm

Och jag är överhuvudtaget inte pepp på något sådant här om det ska innebära att folk ska hata fanan!
Fredrik
Fredrik

Antal inlägg : 36

Till överst på sidan Gå ner

Kortare bakgrundshistoria Empty Sv: Kortare bakgrundshistoria

Inlägg  Alma ons jul 10, 2013 3:23 pm

Fredrik: sa vi inte bara att vi hade hoppat in i fanan i tid för att vara med på 5.9? Jag tänkte att det är väl roligare att ha gemensam bakgrund med resten så länge som möjligt, om den nu har börjat skrivas. Har vi bestämt annorlunda tar jag såklart tillbaka det.

Och jag tror att folk kommer tycka om oss nog ändå. Det är den lilla roten jorgaler på plats (där en hade familj i området där vi inte rensade bort Eiserner Faust som dog till följd av det) som inte kommer vara så glada på oss, men det är väl ingen annan på vår sida som kommer bry sig, eftersom vi nog alla i fanan kan medge att såhär i efterhand var det såklart ett misstag att inte döda de knektarna också. De jag syftade på i mitt inlägg om "kul med några att hata" är såklart knektarna, och att det är roligt att ha någon slags "relation" med folk på andra sidan.
Alma
Alma
Gardist

Antal inlägg : 51

Till överst på sidan Gå ner

Kortare bakgrundshistoria Empty Sv: Kortare bakgrundshistoria

Inlägg  Fredrik ons jul 10, 2013 3:26 pm

Det var fanan från Fältlägret som vaktade under Stormens Öga
Fredrik
Fredrik

Antal inlägg : 36

Till överst på sidan Gå ner

Kortare bakgrundshistoria Empty Sv: Kortare bakgrundshistoria

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet