Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Off-namn och in-namn

5 posters

 :: Off :: Forumet

Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Off-namn och in-namn

Inlägg  Karin Gustafsson fre jan 25, 2013 5:51 pm

På andra forum bryr jag mig inte så mycket om vem det är som skriver olika saker. Det viktiga är vad personen skriver. Eftersom det här forumet är mer fokuserat på att vi ska åka på ett lajv tillsammans och där vara en hyfsat sammansvetsad grupp känner jag ett större behov av att veta vem det är som skriver olika saker. När jag skulle registrera mig på forumet var både mitt off-namn och mitt in-namn upptagna, så jag fick använda ett annat forum-alias, och jag ser att det finns andra som inte heller har sitt off-namn som forum-namn.

Jag ser det som ett problem. Hur kan vi lösa det? Går det att lägga till en ruta i fältet under forum-namnet, där man nu kan lägga till in-namn och bostadsort? Eller ska vi uppmana alla att skriva sitt off-namn i en signatur? Fler förslag? Eller är det bara jag som upplever det som ett problem?
Karin Gustafsson
Karin Gustafsson

Antal inlägg : 183

Till överst på sidan Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Sv: Off-namn och in-namn

Inlägg  Emil Rogvall fre jan 25, 2013 6:50 pm

Jag håller med dig fullständigt. Jag tycker det är nödvändigt att vi kan hålla koll på vem som är vem på forumet.
Emil Rogvall
Emil Rogvall
Rotemästare

Antal inlägg : 168

Till överst på sidan Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Sv: Off-namn och in-namn

Inlägg  Torbjörn Walberg fre jan 25, 2013 11:12 pm

Jag brukar ha mitt offnamn och eventuellt inlajvnamn i signaturen.
Det har funkat fint hittils. =P
Torbjörn Walberg
Torbjörn Walberg

Antal inlägg : 74

Till överst på sidan Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Sv: Off-namn och in-namn

Inlägg  Mimmi lör jan 26, 2013 9:50 am

Konstigt att du inte kunde regga dig med vanligt namn. Jag kan byta ditt namn till "Karin" om du vill. Angående inlajvnamn finns det ett fält för det i profilen. Fyller man i det där så syns det under bildeb i varje inlägg.
Mimmi
Mimmi
Lansför

Antal inlägg : 72

Till överst på sidan Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Sv: Off-namn och in-namn

Inlägg  Alma lör jan 26, 2013 5:03 pm

Jag kunde inte heller regga mig med mitt namn, men det går att ändra sitt nick om man går in under sin profil och letar lite bland inställningarna upptäckte jag.
Alma
Alma
Gardist

Antal inlägg : 51

Till överst på sidan Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Sv: Off-namn och in-namn

Inlägg  Karin Gustafsson sön jan 27, 2013 8:40 am

Går det att ändra sitt nick? Konstigt. Men då ska jag försöka göra det. Hur gör man?
Registreringsfunktionen tyckte att alla namn jag föreslog var upptagna, tills jag skrev Kajsamaja. Barnsjukdom?
Karin Gustafsson
Karin Gustafsson

Antal inlägg : 183

Till överst på sidan Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Sv: Off-namn och in-namn

Inlägg  Karin Gustafsson sön jan 27, 2013 8:59 am

Ha, det var ju bara att sudda ut nicket och skriva in ett nytt. Förvirrande att det går att göra så efter att man har börjat posta.
För att förtydliga om någon blir förvirrad har jag tidigare postat under nicket Kajsamaja men heter nu Karin Gustafsson.
Karin Gustafsson
Karin Gustafsson

Antal inlägg : 183

Till överst på sidan Gå ner

Off-namn och in-namn Empty Sv: Off-namn och in-namn

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 :: Off :: Forumet

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet